Toffe club, ik wil graag lid worden!

Uitleg waarom je moet registreren om dit forum te kunnen benaderen.
Gesloten
Gebruikersavatar
ElBacon
Beheerder
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 dec 2008, 13:33

Toffe club, ik wil graag lid worden!

Bericht door ElBacon »

STEL....je hebt het allemaal gelezen en het bevalt je allemaal wel. Je vindt het niet erg dat het lidmaatschap gratis is, je woont redelijk in de omgeving van Utrecht en je weet dat MC Zegveld slechts één eis stelt: af en toe een toerritje met ons meerijden. Dan denk je wellicht: ik word lid. Welnu, dat kan! Uh.... waarschijnlijk... Dat hangt er vanaf. Laat mij maar weten WAAROM je lid wilt worden van onze club, wat je plannen zijn, of je iets kan toevoegen aan onze club, vertel iets over je achtergrond, je motorervaring etc. Ik wil graag weten wat voor vlees ik in de kuip krijg, of je bij de club past en verder wil ik voorkomen dat wij een virtuele internet-motorclub gaan worden. En het laatste jaar krijg ik veel aanmeldingen binnen (we hebben inmiddels circa 50 leden en dat is in principe een mooi bossie), maar zie op onze toerdagen minder leden verschijnen. Of ik zie steeds dezelfde, oude en vertrouwde gezichten. Met dat laatste is niks mis overigens. Enfin, ik vind het zonde van mijn tijd en energie om voorzitter te zijn van 'een papieren motorclub'. En daar ga ik met ingang van vandaag mee stoppen... ;)

Dus heb ik, in mijn oneindige wijsheid, besloten om éérst wat vragen te stellen vóórdat ik je in mijn boeken als gratis lid ga inschrijven. En omdat ik niet te cru wil overkomen (ik kom uit Rotterdam, en daar zijn ze wel eens lomp... en Fred helemaal!) stuur ik je straks vast een korte kennismaking van mijn persoon. Ik kan je in elk geval vast vertellen dat we een leuke club zijn, het lidmaatschap gratis is, vrijheid en blijheid belangrijk voor ons is, we een forum hebben, we maar één eis stellen en dat is dat je af en toe eens een dagje mee moet rijden, we ook internationale ritten organiseren, we zowel in tentjes als in heuse bedjes slapen, meedoen met trainingen (VRO, bergtraining), we meestal op zondag rijden, soms een hele dag, soms een halve dag, we eigenlijk geen onervaren rijders hebben en die ook niet zoeken, we eigenlijk bijna géén (!) sjoppers hebben en die zeker niet zoeken, wel een paar sjopperrijders met race-ervaring... ;) hebben, helemaal geen sjoppers met treeplanken hebben, onze stamkroeg The Golden Tits (MCDonalds) te Woerden is, we weinig buikschuifbrommers hebben en verder weet ik niks te verzinnen.

Ok, ik wil graag wat meer van jou weten. Dus vertel eens wat meer over jezelf? Schrijf een verhaaltje! Wellicht vind je dat lastig? OK, dan help ik je met wat voorbeelden:

Wat voor werk doe je? Ben je getrouwd? Gaat je partner straks ook mee? Vertel eens waar je naar op zoek bent? Wat zoek je eigenlijk bij een motorclub? Veel rijden? Lekker internetten? Gezelligheid? Kennis opdoen? Hoeveel ervaring heb je? Hoeveel kilometer rij je? Kom je ook in het buitenland? Tent? Hotel? Welke motor heb je? etc.

Nou, ik hoor graag van je. En je mag mij ook bellen op (0348) 41 01 95 om even kennis te maken. Dat werkt wellicht ook. Of je komt even langs op de koffie?

Coos van der Spek
Linschoten


Kopieer vervolgens onderstaande gegevens en email deze naar forum@elbacon.nl. Dan komt het allemaal in orde.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

YEP, ik word lid van jullie machtige toerclub. En ik ga zeker af en toe eens mee. Ik mail je iets over mijn achtergrond en dat informatieve verhaaltje over mezelf mag je plaatsen in het topic 'Even voorstellen'. Dan weten de leden nog niet wat voor vlees ze in de kuip hebben, maar wel wie ik ben. Noteer mij maar als aspirant lid!

Achternaam :
Voornaam :
E-mailadres :
Straat :
Postkode :
Woonplaats :
Geboortejaar :
Telefoon thuis :
Telefoon mobiel :
Type motor :
Beroep :
Hobby's:
---------------

Even mijzelf voorstellen?

Mijn naam is Coos van der Spek. Ben organisator van talloze motortoerritten bij diverse werkgevers en heb daarnaast een onbezoldigde bijbaan als ‘bindende factor’, sommigen noemen dat ‘voorzitter’, bij MC Zegveld (www.elbacon.nl), een gratis motorclub in het midden van ons land. Ik timmer voor deze club elk jaar de toerkalender in elkaar, organiseer een zooitje ritten, probeer de organisatie van wat andere ritten bij de leden onder te brengen, probeer de regels en afspraken op democratische wijze (lees: ik doe het zelf..) te maken en te onderhouden, sus de ruzies of wakker ze aan, trap leden de club uit of trek ze d'r in, houd de veiligheid een beetje in de gaten etc. Enfin, je snapt het wel..

In Zegveld komen we trouwens nooit, want daar is verder geen reet te doen. Ongetwijfeld DE reden dat géén enkel lid in Zegveld woont. De club telt zo’n 40 à 50 leden: 50 leden aan het einde van het seizoen, 40 als ik de beruchte grote najaarsschoonmaak heb uitgevoerd. Snoepende leden overleven het namelijk wel even, maar leden die schijndood zijn, mik ik subiet van de ledenlijst. Want ik wil géén internet-motorclub zijn, maar gewoon lekker rijden met een groepie.

Onze Fred Burgmans is huisman. Fred was héél lang onze forummaster. Fred zorgde dat op het forum alles net zo netjes is als bij hem thuis. Als ik noges trouw, dan trouw ik met Fred. Maar alléén als hij dan óók mijn huis schildert, de belasting invult, het gras maait enzo, want dáár heb ik toch zo de pest an.. Fred is kwa forumwerkzaamheden met pensioen gegaan. Tja, dat heb je als je ouder wordt. Nu doet een echte jonge God het: Hans den Ouden. Hans is kinderarts maar kan met die grote klauwen van hem best dat forum een beetje in de tang houden

Mijn bouwjaar is 1952. Sedert 1973 getrouwd met Janny (1951), die overigens hier en daar ook best netjes is, hoor. Maar niet de heg knipt en de vuilniszakken buiten zet, bijvoorbeeld... Dat moet ik doen. Wij wonen in Linschoten, vlak bij Woerden. We hebben één dochter Danielle; zij is in 1978 vaste stof geworden. En omdat mijn kind een plek opeist in, zoals zij dat noemt, "Pappie's RariteitenKabinetje", moet ik hier van haar melden dat zij inmiddels sedert een fiks aantal jaren is afgestudeerd, gehéél in haar eigen levensonderhoud voorziet en derhalve niet meer aan pappie's bankrekeningen en hartkleppen rukt. Zij heeft zèlfs van haar eigen munten een zwarte Saab 93 2.0 Turbo uit 1998 gekocht.. Waarvan acte.

Ik werk sedert 1969 in de wereld van de IT. Ik kan niks anders. O ja, ouwehoeren, dat lukt altijd wel. Vraag maar aan mijn collega’s van Campina Melkunie (1973-1992), Commit (1992-2001), ISS (2001-2010) en DAS (vanaf 2010 tot heden). Bij ISS werkte ik bijvoorbeeld op de afdeling ICT in Utrecht. Ik was daar een aantal jaren verantwoordelijk voor de ICT-infrastructuur (Baas IJzer), Service Management, Contract Management, de IP- en mobiele telefonie etc. Ook internationale contacten. Bij ISS sedert 2008 als Demand Manager ICT voor een zestal businesslines. Als je het èrg interessant vindt, dan leg ik het wel eens uit. En sinds februari 2010 werk ik als ICT Management Adviseur, Baas IJzer, Baas Helpdesk en Project Manager op de afdeling ICT bij DAS Rechtsbijstand in Amsterdam. Je bent jong en je wilt wat, hè?

In 1970 (!) in vijf lessen en voor minder dan 100 gulden mijn motorrijbewijs gehaald. In de jaren zeventig héél veel motor gereden. En o.a. samen met mijn Janny door Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland getoerd. Toen heel lang niet. Vervolgens veel motoren gaan huren. Dat rukt aan je bankrekening en vervolgens aan je hartkleppen. Totdat ik plots 50 jaar werd. En in mijn midlife-crisis belandde? Ik was al, na 27 jaar computercentrum Campina Melkunie, van baan veranderd. En dan? Op je 50e? Wat doe je dan? Dan ruil je óf je vrouw in voor een jong ding met hele hoge hakken, een kort rokje en een pushupbeha óf .. je gaat weer motorrijden. Toch? Zo gaat dat. Dus zet je de financiële consequenties van zo'n nieuw jong ding en een motorfiets tegen elkaar af. En vervolgens ontdek je samen dat motorrijden véél goedkoper is dan een nieuwe vrouw! Kijk, en dan heb je thuis wat te bespreken, hè? Hahaha. Zie je wel? Als ouwehoeren pudding was, dan heette ik Dr. Oetker.

Precies op onze 31e trouwdag in 2005 ontdekten we in de showroom van Breeman te Rotterdam de nieuwe BMW R1200RT. Ik heb tien minuten kwijlend met allebei mijn handen in mijn broekzakken staan roeren. Een paar maanden later was ik de trotse bezitter. Voor de insiders: electrisch verstelbaar scherm, handvatverwarming en buddyseatverwarming. En zèlfs met dubbel glas, beweren boze tongen…;-) Ik spreek ze wel als ze óóit in de sneeuw in de bergen terecht komen. En da’s mij al een paar keer gebeurd. Zelfs vorig jaar nog. OK, OK, ik ben een watje…;-) Maar wèl eentje met 115Nm bij 6.000 t/min. In april 2011 heb ik de RT voor een stijve prijs ingeruild voor een BMW R 1200 GS Adventure, full options. En in oktober 2015 bestelde ik mijn nieuwe BMW R 1200 GS LC Adventure. Wow. Ik vind ‘m machtig! En hij stuurt als een skelter.

Regelmatig steek ik de grens over, weg van de lage landen met haar verkeersdrempels, 30 kilometerzones, flitspalen en saaie, rechte wegen. En die dagen zijn voor mij altijd de móóiste dagen van het jaar! En dat is nou precies de reden dat ik altijd met plezier óók internationale tripjes organiseer.

Ik zie uit naar een gezellige trip!
Coos van der Spek - Linschoten
Natúúrlijk vind je mij op Linkedin en Facebook.

Tof filmpje van mijn oude toffe brommer zien? Click dan hier.
http://www.dailymotion.com/video/x223nj ... ough-norwa














----------------------------------------------------------------------------------
Coos van der Spek - Linschoten - The Netherlands
MC Zegveld Community: www.elbacon.nl
----------------------------------------------------------------------------------
Gesloten